Formule

Michael Schumacher měl závodit s Häkkinenem u McLarenu. Dohodu nedodržel

Sedminásobného mistra světa formule 1 Michaela Schumachera si fanoušek už asi navždy spojí s týmem Ferrari. I když byl jedním z jeho největších soupeřů Mika Häkkinen z McLarenu, tak se zdálo, že bude po roce 2000 jeho týmovým kolegou.


Schumacher závodil pro Ferrari v letech 1996 až 2006 a stáji získal pět mistrovských titulů. Překvapivé ovšem je, že ještě před vítězstvím v prvním šampionátu s Ferrari vytvořil ústní dohodu o místě u McLarenu.

Šampion byl u Ferrari tehdy už pátou sezonu, ale titul mu pokaždé o kousek unikl. Naopak stáj McLaren byla poslední dva roky mistrem v poháru jezdců a v roce 1998 získala i pohár konstruktérů.

Tehdejší šéf McLarenu Ron Dennis se se Schumacherem sešel na svém hotelovém pokoji, kde dokonce došlo k ústní dohodě.

„Když už byl pilotem Ferrari, tak jsme se s Michaelem domluvili na místě u McLarenu. Naše setkání nebylo během závodního víkendu, ale soukromě jsme se setkali v Monaku na hotelovém pokoji mimo víkend,“ prozradil po letech Dennis.

Přestupu měl pomoci i Mercedes, který byl tehdy dodavatelem motorů pro McLaren.

„Nakonec to ale neklaplo, jelikož jeho management chtěl mít pod dozorem jeho image. Jednoduše řečeno chtěli všechno pro sebe a ještě od nás zaplatit hodně peněz.

Bylo to zklamání. Myslím si, že Mika a Michael mohli vytvořit skutečně úžasnou jezdeckou dvojici.“

Schumacher se ale rozhodl správně, jelikož ten samý rok získal první titul u Ferrari a v následujících letech přidal další čtyři. McLaren od roku 1998 až dodnes další titul v poháru konstruktérů nezískal.

Další zajímavostí je, že naopak od McLarenu měl k Ferrari přijít David Coulthard. Kvůli jedné zásadní věci se to ale nestalo.

„Ve Ferrari jsem na papíře byl číslo dvě na úkor Michaela. Neměl jsem pochybnosti o tom, že je Michael silnější jezdec z nás dvou, jelikož byl prostě celkově lepší. Jednoduše jsem něco takového nemohl akceptovat, podepsat smlouvu na jezdce číslo dva. Proto jsem podepsal u McLarenu a myslím si, že to bylo správné rozhodnutí,“ řekl Coulthard.

Jiří Košta

Recent Posts

Timo Glock počítá s dlouhodobým závoděním v DTM

Zůstane Timo Glock v roce 2026 u týmu McLaren Dörr Motorsport v DTM? Bývalý jezdec…

6 hodin ago

Genesis GMR-001 má za sebou shakedown, vůz je připraven pro příští sezonu WEC

Genesis má za sebou úspěšný shakedown nového Hypercaru GMR-001. Přesné místo konání tohoto shakedownu není…

1 týdnem ago

Rastovo jubilejní vítězství a šance na čtvrtý titul v DTM

Druhé vítězství sezóny, 30. vítězství v kariéře DTM: René Rast zažil fantastickou neděli během pátého…

1 týdnem ago

René Rast získal další nedělní vítězství v DTM

Trojnásobný šampion DTM René Rast si zajistil další vítězství v rámci německého šampionátu.

1 týdnem ago

Aitken vyhrává na Nurburgringu po startu z pole position

Šampionát DTM se přesouvá do druhé poloviny letošní sezóny, přičemž Jack Aitken dominoval sobotnímu závodu…

2 týdny ago

Nick Cassidy podepisuje se Stellantis, pojede za Peugeot ve WEC

Nick Cassidy, bývalý pilot DTM a současný vícemistr Formule E, spolu s Peugeotem, silně naznačil…

2 týdny ago