Formule

Michael Schumacher měl závodit s Häkkinenem u McLarenu. Dohodu nedodržel

Sedminásobného mistra světa formule 1 Michaela Schumachera si fanoušek už asi navždy spojí s týmem Ferrari. I když byl jedním z jeho největších soupeřů Mika Häkkinen z McLarenu, tak se zdálo, že bude po roce 2000 jeho týmovým kolegou.


Schumacher závodil pro Ferrari v letech 1996 až 2006 a stáji získal pět mistrovských titulů. Překvapivé ovšem je, že ještě před vítězstvím v prvním šampionátu s Ferrari vytvořil ústní dohodu o místě u McLarenu.

Šampion byl u Ferrari tehdy už pátou sezonu, ale titul mu pokaždé o kousek unikl. Naopak stáj McLaren byla poslední dva roky mistrem v poháru jezdců a v roce 1998 získala i pohár konstruktérů.

Tehdejší šéf McLarenu Ron Dennis se se Schumacherem sešel na svém hotelovém pokoji, kde dokonce došlo k ústní dohodě.

„Když už byl pilotem Ferrari, tak jsme se s Michaelem domluvili na místě u McLarenu. Naše setkání nebylo během závodního víkendu, ale soukromě jsme se setkali v Monaku na hotelovém pokoji mimo víkend,“ prozradil po letech Dennis.

Přestupu měl pomoci i Mercedes, který byl tehdy dodavatelem motorů pro McLaren.

„Nakonec to ale neklaplo, jelikož jeho management chtěl mít pod dozorem jeho image. Jednoduše řečeno chtěli všechno pro sebe a ještě od nás zaplatit hodně peněz.

Bylo to zklamání. Myslím si, že Mika a Michael mohli vytvořit skutečně úžasnou jezdeckou dvojici.“

Schumacher se ale rozhodl správně, jelikož ten samý rok získal první titul u Ferrari a v následujících letech přidal další čtyři. McLaren od roku 1998 až dodnes další titul v poháru konstruktérů nezískal.

Další zajímavostí je, že naopak od McLarenu měl k Ferrari přijít David Coulthard. Kvůli jedné zásadní věci se to ale nestalo.

„Ve Ferrari jsem na papíře byl číslo dvě na úkor Michaela. Neměl jsem pochybnosti o tom, že je Michael silnější jezdec z nás dvou, jelikož byl prostě celkově lepší. Jednoduše jsem něco takového nemohl akceptovat, podepsat smlouvu na jezdce číslo dva. Proto jsem podepsal u McLarenu a myslím si, že to bylo správné rozhodnutí,“ řekl Coulthard.

Jiří Košta

Recent Posts

Tim Reiter mění pro letošní sezonu angažmá, zůstává ale v ADAC GT4 Germany

Tým ME Motorsport bude v sezóně 2025 opět soutěžit v německém ADAC GT4. Tým pořídil…

2 hodinami ago

Aston Martin vstupuje do DTM

Comtoyou Racing vstupuje do DTM se dvěma belgičany, Gillesem Magnusem a Nicolasem Baertem.

2 dny ago

Bortolotti, Thiim, Lamborghini a Red Bull: ABT Sportsline představuje svůj tým DTM

ABT Sportsline představil své nové partnerství s Lamborghini v Alpách, spolu s jezdci i vozem.…

3 dny ago

Arthur Leclerc pojede GT World Challenge s Ferrari

Arthur Leclerc, mladší bratr pilota F1, byl oznámen pro celou sezonu GT World Challenge s…

4 dny ago

Zbarvení Ferrari 499P pro letošní sezonu WEC

Ferrari minulý týden odhalilo zbarvení svých továrních Hypercars pro letošní sezonu WEC, spolu s plány…

5 dny ago

Logan Sargeant odchází z programu IDEC Sport by Genesis

Bývalý pilot F1, Logan Sargeant, „odchází ze závodění“ dva měsíce poté, co se připojil k…

5 dny ago