Formule

Lauda přišel v roce 1976 málem o život, kvůli nehodě na traktoru

Niki Lauda a nehoda. Každému se vybaví osudný Nürburgring, ale v roce 1976 se stal ještě jeden incident, který nebýt zázraku dopadl katastrofálně.


Trojnásobný mistr světa formule 1 si pořídil nový dům v Salzburgu, který potřeboval trochu péče. To se mu málem ale stalo osudným.

„Měli jsme nový dům v Salzburgu a já jsem vozil traktorem hlínu, kterou jsem přehazoval lžící z místa na místo. Byla tam také Marlene (bývalá manželka), která se zeptala, zda chci něco k pití. Odpověděl jsem jí, že hned přijdu, ať počká.

Zatočil jsem doleva s traktorem a před gumu se nahrnul kus hlíny. Lžící traktoru jsem měl nahoře a můj stroj neměl střechu, takže jsem nebyl chráněn a traktor se převrátil.

Snažil jsem se vyskočit, ale zasekl jsem se mezi pákami, což bylo štěstí, protože jinak by mě to zabilo. Traktor se totiž převrátil přímo na mně. Zlomil jsem si tři žebra, ale díky bohu, že nic víc.

Museli ten traktor zvednout a mě vytáhnout, byla to opravdu ošklivá nehoda,“ řekl Lauda během jednoho rozhovoru pro Sky Sports.

Závodník tak okamžitě putoval do nemocnice na ošetření, kde bylo jeho největší starostí to, zda bude moci závodit. Naštěstí se dal dohromady, i když v dnešní době by pravděpodobně dostal zákaz startu pro nedostatečnou fyzickou kondici. Následoval závod v Jaramě, kde bojoval s Jamesem Huntem o vítězství.

„Na konci rovinky na mě zaútočil Hunt, ale já jsem ho tam nečekal, takže jsem zatočil, ale byl tam James. Rozhodl jsem se zatočit zpátky, abych ho netrefil. A bohužel jsem tímto pohybem zatlačil proti svým žebrům, takže mnou projela neuvěřitelná bolest a závod jsem dokončil druhý. Vylezl jsem z auta za pomocí Dungla (fyzioterapeut), moje žebra se zmáčkla k sobě, tak mi je Dungl zase vymáčkl zpátky, ale ta bolest byla neuvěřitelná.

A poté jsem letěl do domů a rovnou do nemocnice, kde se náhodou ptali na to, zda nejsem Lauda a co říkám na ten incident, jelikož byl Hunt ve Španělsku vyloučen. Já si řekl , aspoň se mi vyplatilo jet se zlomenými žebry,“ dodal Rakušan.

Jiří Košta

Recent Posts

James Barclay odchází z pozice šéfa Jaguar TCS Racing, co to znamená pro tým?

Šéf týmu Jaguar TCS Racing ve formuli E odejde ze své pozice v týmu na…

1 hodinou ago

Je tu nová sezona DTM! Na scénu přichází také Glock a Gounon

Šampionát DTM se vrací na závodní okruhy. Devět prémiových výrobců a mezinárodní pole s 24…

2 dny ago

Valentino Rossi na póidu v domácím závodě na Imole

Vůz #46, tedy i Valentino Rossi, zísiává druhé kategorii LMGT3 na italské Imole. Závod vyhrálo…

4 dny ago

Ferrari vítězí na Imole, BMW a Alpine doplňuje podium

Ferrari #51 vítězí v domácím závodě na Imole po startu z pole position. BMW #15…

4 dny ago

Valentino Rossi: „S Goodyearem trpíme, rád bych pokračoval s BMW“

Před závodním víkendem FIA WEC na italské Imole hovořil Valentino Rossi s domácími novináři o…

4 dny ago

Antonio Giovinazzi ve Ferrari #51 bere druhou pole position v řadě

Antonio Giovinazzi získává pole position na domácí půdě pro šestihodinový závod v Imole. Pro pilota…

5 dny ago