Formule

Lauda přišel v roce 1976 málem o život, kvůli nehodě na traktoru

Niki Lauda a nehoda. Každému se vybaví osudný Nürburgring, ale v roce 1976 se stal ještě jeden incident, který nebýt zázraku dopadl katastrofálně.


Trojnásobný mistr světa formule 1 si pořídil nový dům v Salzburgu, který potřeboval trochu péče. To se mu málem ale stalo osudným.

„Měli jsme nový dům v Salzburgu a já jsem vozil traktorem hlínu, kterou jsem přehazoval lžící z místa na místo. Byla tam také Marlene (bývalá manželka), která se zeptala, zda chci něco k pití. Odpověděl jsem jí, že hned přijdu, ať počká.

Zatočil jsem doleva s traktorem a před gumu se nahrnul kus hlíny. Lžící traktoru jsem měl nahoře a můj stroj neměl střechu, takže jsem nebyl chráněn a traktor se převrátil.

Snažil jsem se vyskočit, ale zasekl jsem se mezi pákami, což bylo štěstí, protože jinak by mě to zabilo. Traktor se totiž převrátil přímo na mně. Zlomil jsem si tři žebra, ale díky bohu, že nic víc.

Museli ten traktor zvednout a mě vytáhnout, byla to opravdu ošklivá nehoda,“ řekl Lauda během jednoho rozhovoru pro Sky Sports.

Závodník tak okamžitě putoval do nemocnice na ošetření, kde bylo jeho největší starostí to, zda bude moci závodit. Naštěstí se dal dohromady, i když v dnešní době by pravděpodobně dostal zákaz startu pro nedostatečnou fyzickou kondici. Následoval závod v Jaramě, kde bojoval s Jamesem Huntem o vítězství.

„Na konci rovinky na mě zaútočil Hunt, ale já jsem ho tam nečekal, takže jsem zatočil, ale byl tam James. Rozhodl jsem se zatočit zpátky, abych ho netrefil. A bohužel jsem tímto pohybem zatlačil proti svým žebrům, takže mnou projela neuvěřitelná bolest a závod jsem dokončil druhý. Vylezl jsem z auta za pomocí Dungla (fyzioterapeut), moje žebra se zmáčkla k sobě, tak mi je Dungl zase vymáčkl zpátky, ale ta bolest byla neuvěřitelná.

A poté jsem letěl do domů a rovnou do nemocnice, kde se náhodou ptali na to, zda nejsem Lauda a co říkám na ten incident, jelikož byl Hunt ve Španělsku vyloučen. Já si řekl , aspoň se mi vyplatilo jet se zlomenými žebry,“ dodal Rakušan.

Jiří Košta

Recent Posts

Aston Martin vstupuje do DTM

Comtoyou Racing vstupuje do DTM se dvěma belgičany, Gillesem Magnusem a Nicolasem Baertem.

2 dny ago

Bortolotti, Thiim, Lamborghini a Red Bull: ABT Sportsline představuje svůj tým DTM

ABT Sportsline představil své nové partnerství s Lamborghini v Alpách, spolu s jezdci i vozem.…

3 dny ago

Arthur Leclerc pojede GT World Challenge s Ferrari

Arthur Leclerc, mladší bratr pilota F1, byl oznámen pro celou sezonu GT World Challenge s…

4 dny ago

Zbarvení Ferrari 499P pro letošní sezonu WEC

Ferrari minulý týden odhalilo zbarvení svých továrních Hypercars pro letošní sezonu WEC, spolu s plány…

5 dny ago

Logan Sargeant odchází z programu IDEC Sport by Genesis

Bývalý pilot F1, Logan Sargeant, „odchází ze závodění“ dva měsíce poté, co se připojil k…

5 dny ago

WRT odhaluje barvy vozu Valentina Rossiho a jeho kolegů pro letošní sezonu

Tým WRT bude i v letošním roce působit s dvěma vozy BMW M4 GT3 Evo…

5 dny ago