Rakouský pilot startoval ve svých prvních sezonách u týmu March, který ale nebyl zrovna špičkovým z pohledu vozu a zázemí.
„Auto bylo strašné. Já ani Ronnie Peterson jsme si to nemohli užít, jelikož auto bylo prostě špatné. A poté na konci sezony dokonce March uzavřel továrnu, protože měli velké finanční problémy. Max (Mosley) mi tehdy řekl, že další sezonu už nemohu jet,“ řekl Lauda v dokumentu pro Sky Sports F1.
I když výsledky a finance nebyly dostatečné, přišel menší zázrak. Následoval rok u BRM, ale Lauda předvedl skvělý výkon během Velké ceny Monaka, kde jel se slabým vozem třetí. Pro poruchu ale nedokončil.
„V Salzburgu byla malá kancelář, kde byla i sekretářka mého bratrance. Měli jsme dohodu. Kdykoliv jsem odjel na závod, řekl jsem: ‘Kdyby volali z Ferrari, dejte vědět.’ Jako vtip.
V pondělí jsem se vrátil z Monte Carla a ona řekla: ‘Volali z Ferrari, tady je číslo. Zavolej jim.’ Já tam zavolal, vzal to Montezemolo, který byl členem managementu Ferrari. Říkal, že mám přijet, že mě chce vidět pan Ferrari.
Sedl jsem do vozu a dojel na místo, kde jsem se setkal s panem Ferrarim. Abych to zkrátil, pan Ferrari řekl: ‘Chci, abys pro nás jezdil.’ Já jsem řekl: ‘Dobře, ale já už podepsal včera s BRM. Nemyslím si, že bych mohl.’ A Ferrari mi na to řekl: ‘Bez obav, já to zařídím. Já se s BRM nějak dohodnu, neřeš to.’ Řekl jsem mu: ‘Fajn, a bylo podepsáno s Ferrari,’“ odhalil trojnásobný mistr světa.
Tým ME Motorsport bude v sezóně 2025 opět soutěžit v německém ADAC GT4. Tým pořídil…
Comtoyou Racing vstupuje do DTM se dvěma belgičany, Gillesem Magnusem a Nicolasem Baertem.
ABT Sportsline představil své nové partnerství s Lamborghini v Alpách, spolu s jezdci i vozem.…
Arthur Leclerc, mladší bratr pilota F1, byl oznámen pro celou sezonu GT World Challenge s…
Ferrari minulý týden odhalilo zbarvení svých továrních Hypercars pro letošní sezonu WEC, spolu s plány…
Bývalý pilot F1, Logan Sargeant, „odchází ze závodění“ dva měsíce poté, co se připojil k…