Berger byl známý pro své vtípky, které mnohdy byly až nebezpečné. Pokud dal pilot Sennovi do pokoje žáby, tak tohle bylo mnohem závažnější.
Psal se rok 1994 a Berger se se svým tehdejším týmovým kolegou Alesim chystal na testování nového Ferrari 412 T1. Byl to ke všemu první test monopostu, proto bylo jasné, že se s ním chtějí svézt oba. Normálně by šéf týmu Jean Todt řekl jezdcům, kdo pojede první. Nicméně nezapomínejme, že jsme u Ferrari.
Piloti během oběda ve Fioranu zjistili, že je nový vůz připraven k prvnímu shakedownu.
„Testovali jsme ve Fioranu těsně před začátkem sezóny 1994 a šli jsme na oběd do restaurace poblíž okruhu. Po obědě se vracíme do malé kanceláře, kterou měl Jean blízko trati, a někdo volá, aby nám řekl, že auto je připraveno, a musíme začít znovu testovat. Bylo to tři týdny před prvním závodem, zbrusu nové auto, poprvé ve Fioranu, takže to byl důležitý test. Uvědomili jsme si, že ani jeden z nás nemá auto, aby se dostal zpět k okruhu. Takže jsme našli Lancii na parkovišti, která měla klíče v zapalování. Prostě jsme ji vzali,“ vypráví Berger o časech s Alesim.
„Tak jsme vyrazili. Jean řídil jako idiot. Zapnul jsem bezpečnostní pás a řekl jsem: ‚Dobře, dělej, co chceš,‘ a začal jsem si hrát s ruční brzdou. Lidé uskakovali z cesty, byli jeli jsme úplně bokem, po této silnici směrem k Fioranu. Projeli jsme kolem stráže u brány bokem. Před námi už byli mechanici v boxech, kteří na voze pracovali.
Zatáhl jsem ruční brzdu a nevím proč, ale z nějakého důvodu naše auto vzlétlo a my jsme letěli. Tvrdě jsme přistáli na střeše, která se zhroutila jako papír na sedadla. Jean neměl na sobě bezpečnostní pás, jeho nohy visely z okna a já jsem visel připoutaný. Zastavili jsme se asi šest stop před novým vozem F1 a mechaniky, bylo to jako bláznivý film. Nemohli jsme vystoupit z auta, byli jsme tam uvězněni. Každopádně nás vytáhli a Jean krvácel, pořezal si nohy a narazil hlavu. Legrační bylo, že tam byla sanitka a byli velmi nadšení, protože nemuseli dělat žádnou práci 25 let … Doktoři tam sedí, zatímco je motor v chodu, pokaždé, když je testovací den … a teď měli práci. Běhali kolem a odvezli Jeana do místní nemocnice a já si myslel, sakra, teď máme skutečné problémy. Takže jsme uklidili nepořádek, položili trosky z cesty do rohu a hodili na ně nějaké listy. Pak spolu přišli Montezemolo a Todt a já si myslel, sakra, teď máme opravdu velké potíže. Jsme bez práce a je to tři týdny před prvním závodem.“
Testování přesto začalo i když už byl druhý jezdec Ferrari na cestě do nemocnice k ošetření.
„Nechtěl jsem s nikým mluvit, pomyslel jsem si, OK, vyjedu na trať, odjedu závodní vzdálenost nebo tak něco, než se to všechno uklidní. Tak jsem si nasadil helmu a nastoupil do monopostu. Když jsem se musel vrátit zpět do boxů, viděl jsem tam Todta a on mluvil s Montezemelom a nevypadalo to příliš dobře, takže jsem si nechal helmu na hlavě
Nikdo mi nic neříká, což jsem nepochopil, tak jsem řekl Todtovi: ‚Co si myslíš o té nehodě, o převrácení?‘ A podívá se na mě a říká: ‚Gerharde, můžeš mluvit normálně? Nevím, co tím myslíš. Měl jsi nehodu?‘ A já říkám: ‚Něco takového, ano, měli…‘ Todt mi řekl: ‚Kde je Jean, kde je Jean?‘ A já říkám: ‚No, Jean je na chvíli v nemocnici…‘ Todt se opravdu hodně rozčiluje a říká mi: ‚Jste idioti, tři týdny před prvním závodem byste neměli dělat takové problémy. A kde je auto?‘ Tak jsem řekl: ‚No, je tam, pod tou plachtou‘.
Tohle je to nejlepší na celém příběhu – bylo to Todtovo auto. Vzali jsme jeho Lancii z jeho parkovacího místa a teď to byl vrak. To je ta nejzábavnější věc, která se kdy stala mě v souvislosti s Jeanem. Stále se tomu smějeme, kdykoliv se potkáme. Pokud byste o tom natočili film, nemohlo by to být lepší,“ směje se Berger.
Alesi se ale rychle zotavil a v prvním závodě sezony 1994 dokončil třetí. Berger vyhrál v Německu první závod pro Ferrari od roku 1990.
Lamborghini oficiálně potvrzuje svůj odchod WEC, jak z kategorie Hypercar, tak z kategorie LMGT3. Italský…
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…