Váha monopostů formule 1 od počátku hybridní éry v roce 2014 stále stoupá. Kromě toho se přidala i ochrana hlavy Halo a monoposty nyní váží 746 kilogramů.
I když zaznamenáváme rychlostní rekordy, tak Vettel není spokojený s vývojem celé situace.
„Myslím si, že vozy jsou fenomenální z pohledu přítlaku, ale je trochu vtipné, jak moc máme přítlaku a jak rychle poté jezdíme v rychlých zatáčkách. Ale v pomalé rychlosti cítíte tu váhu. To je něco, co poznáte, když jedete bok po boku s vaším soupeřem,” říká Vettel.
Někteří jezdci měli problém si zvyknout na pravidla od vzniku turbo éry. Důkazem je právě Vettel, který od té doby už nepodává tak přesvědčivé výkony. Roli hraje samozřejmě i auto.
„Podle mého názoru jsou vozy prostě těžké. Myslím si, že klidně můžeme snížit přítlak, lepší by bylo, kdybychom měli lehké vozy. Celkově by pak čas na kolo mohl být stejný, možná lepší.”
Německý závodník dále vysvětluje důvody vysoké váhy. Jedná se především o motor a o rekuperační systémy MGU-K a MGU-H.
„Jedním z důvodů je pohonná jednotka a všechny ty věci navíc k ní, které přibyli. Jsou zde ale i jiné věci, teď myslím ty bezpečnostní. To je v pořádku, ale Halo váží nějakých 10 kilo. ,Možná by stálo za to se pokusit ho udělat lehčí.
U některých věcí je v pořádku, že jsou těžké. Ale u jiných? Můžeme debatovat. Pamatuji si, jaký to byl skvělý pocit, kdy jsme měli nějakých 600 až 620 kilo, ale nyní jde minimum až ke 750 kilům.”
Lamborghini oficiálně potvrzuje svůj odchod WEC, jak z kategorie Hypercar, tak z kategorie LMGT3. Italský…
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…