Váha monopostů formule 1 od počátku hybridní éry v roce 2014 stále stoupá. Kromě toho se přidala i ochrana hlavy Halo a monoposty nyní váží 746 kilogramů.
I když zaznamenáváme rychlostní rekordy, tak Vettel není spokojený s vývojem celé situace.
„Myslím si, že vozy jsou fenomenální z pohledu přítlaku, ale je trochu vtipné, jak moc máme přítlaku a jak rychle poté jezdíme v rychlých zatáčkách. Ale v pomalé rychlosti cítíte tu váhu. To je něco, co poznáte, když jedete bok po boku s vaším soupeřem,” říká Vettel.
Někteří jezdci měli problém si zvyknout na pravidla od vzniku turbo éry. Důkazem je právě Vettel, který od té doby už nepodává tak přesvědčivé výkony. Roli hraje samozřejmě i auto.
„Podle mého názoru jsou vozy prostě těžké. Myslím si, že klidně můžeme snížit přítlak, lepší by bylo, kdybychom měli lehké vozy. Celkově by pak čas na kolo mohl být stejný, možná lepší.”
Německý závodník dále vysvětluje důvody vysoké váhy. Jedná se především o motor a o rekuperační systémy MGU-K a MGU-H.
„Jedním z důvodů je pohonná jednotka a všechny ty věci navíc k ní, které přibyli. Jsou zde ale i jiné věci, teď myslím ty bezpečnostní. To je v pořádku, ale Halo váží nějakých 10 kilo. ,Možná by stálo za to se pokusit ho udělat lehčí.
U některých věcí je v pořádku, že jsou těžké. Ale u jiných? Můžeme debatovat. Pamatuji si, jaký to byl skvělý pocit, kdy jsme měli nějakých 600 až 620 kilo, ale nyní jde minimum až ke 750 kilům.”
Peugeot Sport oznamuje své posádky pro sezonu 2025 ve World Endurance Championship. Složení jezdců se…
Francouzský tým, jenž startuje ve FIA WEC, oznámil další dva piloty do svých sestav. Arnold…
Tým WRT oznámil jezdecké sestavy pro sezónu FIA WEC 2025. Valentino Rossi bude pokračovat.
Cadillac Racing ve spojení s týmem Cadillac Hertz Team JOTA dnes odhalili vzhled svých dvou…
Nicki Thiim je továrním jezdcem Aston Martin již deset let, přestože program GT britské značky…
Sestava továrních jezdců BMW M Motorsport dostává další posílení pro sezonu 2025. 22letý Belgičan, Ugo…