Formule

Šikana v Eau Rouge? Formule 1 se pro ní rozhodla během tragického ročníku 1994

Po smrtelných nehodách Rolanda Ratzenbergera a Ayrtona Senny se začali ve velkém upravovat okruhy kvůli bezpečnosti. Legendární kopcovitá zatáčka na belgickém okruhu se také dočkala změny.


Zatáčka Eau Rouge je dost možná tou nejvíce ikonickou v celé historii formule 1. K velkému překvapení došlo před startem závodu ročníku 1994, kdy se jezdecká asociace společně s FIA domluvila na úpravě této zatáčky.

Kromě tragických nehod Ratzenbergera a Senny v ročníku 1994 se ve Spa stala také jedna hrozivě vyhlížející Alexovi Zanardimu o rok dříve. I proto se trať musela ve stoupání změnit.

Okruh byl přeasfaltován a vznikla širší úniková zóna s bariérami. Jezdci nakonec byli názoru, že se může opět jezdit zatáčka bez šikany, jelikož byla po úpravách mnohem bezpečnější. Můžeme tak být jenom rádi, že se na okruhu ve Spa stále jezdí, jelikož například Indianapolis kvůli nebezpečné trati takové štěstí neměl.

Jiří Košta

Recent Posts

Ugo de Wilde se stává továrním pilotem BMW

Sestava továrních jezdců BMW M Motorsport dostává další posílení pro sezonu 2025. 22letý Belgičan, Ugo…

3 dny ago

Syn Rubense Barrichella bude závodit s Astonem ve FIA WEC

Eduardo Barrichello doplnil sestavu Racing Spirit of Léman pro FIA WEC.

6 dny ago

Julese Gounona čeká méně závodů s Mercedesem, zaměří se na FIA WEC s Alpinem

Jules Gounon říká, že bude mít s Mercedesem-AMG lehčí program v důsledku jeho povýšení na…

7 dny ago

Leung a Gelael odcházejí od BMW k McLarenu pro FIA WEC

Vítězové závodu na Imole v kategorii LMGT3 World Endurance Championship Sean Gelael a Darren Leung…

7 dny ago

Maxime Martin přichází k Mercedesu, BMW nesplnilo sliby

Tento týden BMW oznámilo, že Maxime Martin na vlastní žádost opouští tým továrních jezdců. Později…

4 týdny ago

Genesis má zájem o Daniela Ricciarda

Nově odprezentovaný projekt Hyundai Motorsport, Hypercar Genesis, který vstoupí do WEC v roce 2026, má…

1 měsíc ago