Formule

Šikana v Eau Rouge? Formule 1 se pro ní rozhodla během tragického ročníku 1994

Po smrtelných nehodách Rolanda Ratzenbergera a Ayrtona Senny se začali ve velkém upravovat okruhy kvůli bezpečnosti. Legendární kopcovitá zatáčka na belgickém okruhu se také dočkala změny.


Zatáčka Eau Rouge je dost možná tou nejvíce ikonickou v celé historii formule 1. K velkému překvapení došlo před startem závodu ročníku 1994, kdy se jezdecká asociace společně s FIA domluvila na úpravě této zatáčky.

Kromě tragických nehod Ratzenbergera a Senny v ročníku 1994 se ve Spa stala také jedna hrozivě vyhlížející Alexovi Zanardimu o rok dříve. I proto se trať musela ve stoupání změnit.

Okruh byl přeasfaltován a vznikla širší úniková zóna s bariérami. Jezdci nakonec byli názoru, že se může opět jezdit zatáčka bez šikany, jelikož byla po úpravách mnohem bezpečnější. Můžeme tak být jenom rádi, že se na okruhu ve Spa stále jezdí, jelikož například Indianapolis kvůli nebezpečné trati takové štěstí neměl.

Jiří Košta

Recent Posts

Aston Martin vstupuje do DTM

Comtoyou Racing vstupuje do DTM se dvěma belgičany, Gillesem Magnusem a Nicolasem Baertem.

2 dny ago

Bortolotti, Thiim, Lamborghini a Red Bull: ABT Sportsline představuje svůj tým DTM

ABT Sportsline představil své nové partnerství s Lamborghini v Alpách, spolu s jezdci i vozem.…

3 dny ago

Arthur Leclerc pojede GT World Challenge s Ferrari

Arthur Leclerc, mladší bratr pilota F1, byl oznámen pro celou sezonu GT World Challenge s…

4 dny ago

Zbarvení Ferrari 499P pro letošní sezonu WEC

Ferrari minulý týden odhalilo zbarvení svých továrních Hypercars pro letošní sezonu WEC, spolu s plány…

5 dny ago

Logan Sargeant odchází z programu IDEC Sport by Genesis

Bývalý pilot F1, Logan Sargeant, „odchází ze závodění“ dva měsíce poté, co se připojil k…

5 dny ago

WRT odhaluje barvy vozu Valentina Rossiho a jeho kolegů pro letošní sezonu

Tým WRT bude i v letošním roce působit s dvěma vozy BMW M4 GT3 Evo…

5 dny ago