Formule

Šikana v Eau Rouge? Formule 1 se pro ní rozhodla během tragického ročníku 1994

Po smrtelných nehodách Rolanda Ratzenbergera a Ayrtona Senny se začali ve velkém upravovat okruhy kvůli bezpečnosti. Legendární kopcovitá zatáčka na belgickém okruhu se také dočkala změny.


Zatáčka Eau Rouge je dost možná tou nejvíce ikonickou v celé historii formule 1. K velkému překvapení došlo před startem závodu ročníku 1994, kdy se jezdecká asociace společně s FIA domluvila na úpravě této zatáčky.

Kromě tragických nehod Ratzenbergera a Senny v ročníku 1994 se ve Spa stala také jedna hrozivě vyhlížející Alexovi Zanardimu o rok dříve. I proto se trať musela ve stoupání změnit.

Okruh byl přeasfaltován a vznikla širší úniková zóna s bariérami. Jezdci nakonec byli názoru, že se může opět jezdit zatáčka bez šikany, jelikož byla po úpravách mnohem bezpečnější. Můžeme tak být jenom rádi, že se na okruhu ve Spa stále jezdí, jelikož například Indianapolis kvůli nebezpečné trati takové štěstí neměl.

Jiří Košta

Recent Posts

Exkluzivně: Felipe Drugovich a Frederik Vesti o podobnostech mezi Formulí E a Hypercarem Cadillac

Felipe Drugovich a Frederik Vesti byli minulý víkend v Berlíně v rámci Formule E. Drugovich…

1 týdnem ago

Racing Journal Speed Fest již příští víkend

Racing Journal Speed Fest na Autodromu Most už příští víkend!

1 týdnem ago

Jenson Button odejde z JOTA Sport na konci sezony

Jenson Button, pilot vozu Cadillac V.Series-R pro tým JOTA Sport v FIA WEC, odejde z…

2 týdny ago

Cadillac bere 1-2 v Sao Paulu

Cadillac Hertz Team JOTA bere 1-2 v šestihodinovém závdodě v Sao Paulu. Po startu z…

2 týdny ago

Na papíře nejslibnější víkend pro Peugeot, bez svých nejsilnějších pilotů

Peugeot zažívá svůj nejsilnější víkend od svého debutu ve WEC. S konzistetními top5 výsledky v…

2 týdny ago

Alex Lynn: Nové povrchy nám sedí

Alex Lynn věří, že nové povrchy tratí pomáhají Cadillacu více než ostatním, sdělil to novinářům…

2 týdny ago