Formuli 1 si bez energetických nápojů už nemůžeme vlastně ani představit. V minulosti byla téměř na každém monopostu loga tabákových výrobků, ale kvůli zákazu reklamy už k vidění nejsou. Do hry se tak dostávají právě tyto nápoje, které ve světě zažívají stále větší bum.
Red Bull Racing pochopitelně vyrábí vlastní energy drink Red Bull, ale mnoho lidí zná pouze úspěšnou stáj. Všechno to začalo v královně motorsportu trochu jinak.
Stáj čtyřnásobných šampionů v poháru konstruktérů se ve formuli 1 pohybuje se svým produktem už od roku 1989. Úplně poprvé vstoupil Red Bull do šampionátu jako osobní sponzor rakouského závodníka Gerharda Bergera.
O pár let později energetický nápoj sponzoroval stáj Sauber, kde byla loga už na bočnících a krytech motorů obou vozů. U Sauberu Red Bull zůstal následující roky pouze na krytech motoru a v roce 2001 a 2002 byl na stejné pozici i u stáje Arrows.
Red Bull se už tehdy snažil prosadit své mladíky do formule 1, jelikož u stáje Arrows byl právě Enrique Bernoldi jedním z těch, kteří měli podporu Red Bullu, i když neúplnou.
Juniorský tým Red Bullu vznikl oficiálně v roce 2001 a připojili se k němu Sebastian Vettel, Patrick Friesacher, Ricardo Mauricio, Berhard Auinger, Christopher Wassermann, Reinhard Kofler a Christian Klien.
Posledním pokusem o pouhé sponzorství ve formuli 1 byl Jaguar. Úspěšný juniorský závodník a zároveň Rakušan Klien byl za pomoci jako první junior Red Bullu dosazen do kokpitu pro ročník 2004.
Ke konci roku 2004 Red Bull odkoupil celý Jaguar a vznikla stáj Red Bull Racing. Zajímavostí je, že úplně první vůz stáje byl ještě vyvíjen Jaguarem, takže nebyl příliš úspěšný. Klien u týmu zůstal a po jeho boku nastoupil zkušený David Coulthard. Rakouský pilot se v průběhu roku vystřídal s dalším juniorem Red Bullu Vitantoniem Liuzzim.
Red Bull nezahálel a před koncem sezony 2005 odkoupil i druhý tým – Minardi. Vznikla stáj Toro Rosso, která byla už určena plně pro mladíky, jelikož si Red Bull místo Kliena vzal do týmu zkušeného Marka Webbera.
Výrobce energetických nápojů bral formuli 1 nejdřív jako reklamu na své nápoje (Helmut Marko by nesouhlasil), ale později s příchodem Adriana Neweyho od McLarenu začala stáj získávat pódia a vítězit. Zbytek už je historie…
Lamborghini oficiálně potvrzuje svůj odchod WEC, jak z kategorie Hypercar, tak z kategorie LMGT3. Italský…
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…