Popularita energetických nápojů s každým rokem roste, ale Red Bull byl ve formuli 1 jednoznačně průkopníkem. Za dlouhé roky jsme mohli vidět i obrovskou partnerskou podporu Monster Energy u týmu Mercedes, ale vlastní nápoj dělal ještě někdo další.
V roce 2001 přišel Eddie Jordan s vlastním drinkem, který se jmenoval paradoxně stejně jako monopost stáje Jordan z roku 2000 – EJ10. Jordan si myslel, že spojení velkého jména týmu přiláká a bude EJ10 celosvětovým produktem, ale to se bohužel nestalo.
Během sezony 2003 přišel s vlastním energetickým nápojem tým znovu. Stáj přišla o svého legendárního titulárního partnera Benson & Hedges, takže se většinu posledních let snažila zaplnit prázdné místa různými nápisy. Vídat jsme tak mohli jedinečný nápoj V-10 vycházející z EJ-10, ale v kombinaci energetického nápoje a vodky. V dnešní době už by to asi neprošlo.
Selhání EJ-10 ale neodradilo tým Lotus (Caterham) v sezoně 2010. Nová stáj Tonyho Fernandese se také snažila zapůsobit odvážným marketingem a prezentovala vlastní energetický nápoj LR8. LR8 byl ovšem přírodní energy drink. Název kombinoval Lotus Racing a osm ingrediencí, které byly potřebné k výrobě nápoje. Barevná kombinace plechovek byla podle předlohy závodního monopostu stáje Lotus, což působilo marketingově naprosto skvěle. Navíc se LR8 dělal i v dalších třech příchutích.
Kvůli tahanicím o užívání názvu Lotusu se nakonec v roce 2011 přejmenovala stáj na Caterham a s ní i nápoj. EQ8 byla další verze toho samého produktu pro následující dva roky. Nutno říct, že EQ8 se prodával dobře ve Velké Británii, ale k začínající finanční krizi se produkt stáhl z nabídky.
EQ8 jsme ještě mohli vidět během první prezentace vozu Caterham v roce 2014 a na kombinézách jezdců GP2. Později už šel Caterham do finanční krize a Tony Fernandes tým prodal.
Peugeot Sport oznamuje své posádky pro sezonu 2025 ve World Endurance Championship. Složení jezdců se…
Francouzský tým, jenž startuje ve FIA WEC, oznámil další dva piloty do svých sestav. Arnold…
Tým WRT oznámil jezdecké sestavy pro sezónu FIA WEC 2025. Valentino Rossi bude pokračovat.
Cadillac Racing ve spojení s týmem Cadillac Hertz Team JOTA dnes odhalili vzhled svých dvou…
Nicki Thiim je továrním jezdcem Aston Martin již deset let, přestože program GT britské značky…
Sestava továrních jezdců BMW M Motorsport dostává další posílení pro sezonu 2025. 22letý Belgičan, Ugo…