V motorsportu jsme už viděli hodně raritních vozů. Legendární je rozhodně Volvo 850 kombi. Nicméně Kronos šel ještě o úroveň výš, když startoval s vozem kategorie MPV.
Belgický Peugeot se chtěl prezentovat netradiční věcí, proto zadal právě týmu Kronos na starost něco jedinečného. Už nikdo netuší, proč vlastně zrovna Peugeot 806 byl tím vozem, který měl startovat ve 24h Spa 1995. Pravděpodobně se jednalo o marketingový tah ke zvýšení prodejů MPV.
Nicméně pozornost přitáhl nejen vzhledem, ale i ústrojím. Převodovku si Kronos vzal ze závodního sedanu 405 Mi16, závodícího ve skupině dvě. Blok motoru pocházel z rally verze Peugeotu pro třídu A, ale hlava válců byla ze sedanu 405 pro Superturismo.
I když byl vůz kompletně sestavený a podle pravidel, umožnění startu bylo velmi obtížné. Odborníci poukazovali na to, že Peugeot bude hodně nebezpečný jak pro posádku, tak i pro další soupeře. Belgický autoklub ale potvrdil, že 806 splňuje pravidla divize 2, takže může startovat.
Posádku tvořili domácí piloti Philip Verellen, Pascal Witmeur a Eric Bachelart, kteří si nevedli na začátku špatně. V kvalifikaci skončili třetí ve své třídě, ale závod už tak slavný nebyl. Pro problémy s olejovou pumpou a brzdami vůz odstoupil ze závodu předčasně. Pravděpodobně to bylo způsobené nepřipraveností celého vozu. Pozornost si ale každopádně získal a dodnes je 806 uložena v muzeu.
Comtoyou Racing vstupuje do DTM se dvěma belgičany, Gillesem Magnusem a Nicolasem Baertem.
ABT Sportsline představil své nové partnerství s Lamborghini v Alpách, spolu s jezdci i vozem.…
Arthur Leclerc, mladší bratr pilota F1, byl oznámen pro celou sezonu GT World Challenge s…
Ferrari minulý týden odhalilo zbarvení svých továrních Hypercars pro letošní sezonu WEC, spolu s plány…
Bývalý pilot F1, Logan Sargeant, „odchází ze závodění“ dva měsíce poté, co se připojil k…
Tým WRT bude i v letošním roce působit s dvěma vozy BMW M4 GT3 Evo…