V motorsportu jsme už viděli hodně raritních vozů. Legendární je rozhodně Volvo 850 kombi. Nicméně Kronos šel ještě o úroveň výš, když startoval s vozem kategorie MPV.
Belgický Peugeot se chtěl prezentovat netradiční věcí, proto zadal právě týmu Kronos na starost něco jedinečného. Už nikdo netuší, proč vlastně zrovna Peugeot 806 byl tím vozem, který měl startovat ve 24h Spa 1995. Pravděpodobně se jednalo o marketingový tah ke zvýšení prodejů MPV.
Nicméně pozornost přitáhl nejen vzhledem, ale i ústrojím. Převodovku si Kronos vzal ze závodního sedanu 405 Mi16, závodícího ve skupině dvě. Blok motoru pocházel z rally verze Peugeotu pro třídu A, ale hlava válců byla ze sedanu 405 pro Superturismo.
I když byl vůz kompletně sestavený a podle pravidel, umožnění startu bylo velmi obtížné. Odborníci poukazovali na to, že Peugeot bude hodně nebezpečný jak pro posádku, tak i pro další soupeře. Belgický autoklub ale potvrdil, že 806 splňuje pravidla divize 2, takže může startovat.
Posádku tvořili domácí piloti Philip Verellen, Pascal Witmeur a Eric Bachelart, kteří si nevedli na začátku špatně. V kvalifikaci skončili třetí ve své třídě, ale závod už tak slavný nebyl. Pro problémy s olejovou pumpou a brzdami vůz odstoupil ze závodu předčasně. Pravděpodobně to bylo způsobené nepřipraveností celého vozu. Pozornost si ale každopádně získal a dodnes je 806 uložena v muzeu.
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…
Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…