V motorsportu jsme už viděli hodně raritních vozů. Legendární je rozhodně Volvo 850 kombi. Nicméně Kronos šel ještě o úroveň výš, když startoval s vozem kategorie MPV.
Belgický Peugeot se chtěl prezentovat netradiční věcí, proto zadal právě týmu Kronos na starost něco jedinečného. Už nikdo netuší, proč vlastně zrovna Peugeot 806 byl tím vozem, který měl startovat ve 24h Spa 1995. Pravděpodobně se jednalo o marketingový tah ke zvýšení prodejů MPV.
Nicméně pozornost přitáhl nejen vzhledem, ale i ústrojím. Převodovku si Kronos vzal ze závodního sedanu 405 Mi16, závodícího ve skupině dvě. Blok motoru pocházel z rally verze Peugeotu pro třídu A, ale hlava válců byla ze sedanu 405 pro Superturismo.
I když byl vůz kompletně sestavený a podle pravidel, umožnění startu bylo velmi obtížné. Odborníci poukazovali na to, že Peugeot bude hodně nebezpečný jak pro posádku, tak i pro další soupeře. Belgický autoklub ale potvrdil, že 806 splňuje pravidla divize 2, takže může startovat.
Posádku tvořili domácí piloti Philip Verellen, Pascal Witmeur a Eric Bachelart, kteří si nevedli na začátku špatně. V kvalifikaci skončili třetí ve své třídě, ale závod už tak slavný nebyl. Pro problémy s olejovou pumpou a brzdami vůz odstoupil ze závodu předčasně. Pravděpodobně to bylo způsobené nepřipraveností celého vozu. Pozornost si ale každopádně získal a dodnes je 806 uložena v muzeu.
Felipe Drugovich a Frederik Vesti byli minulý víkend v Berlíně v rámci Formule E. Drugovich…
Racing Journal Speed Fest na Autodromu Most už příští víkend!
Jenson Button, pilot vozu Cadillac V.Series-R pro tým JOTA Sport v FIA WEC, odejde z…
Cadillac Hertz Team JOTA bere 1-2 v šestihodinovém závdodě v Sao Paulu. Po startu z…
Peugeot zažívá svůj nejsilnější víkend od svého debutu ve WEC. S konzistetními top5 výsledky v…
Alex Lynn věří, že nové povrchy tratí pomáhají Cadillacu více než ostatním, sdělil to novinářům…