Extravagantní Belgičan Jean-Pierre van Rossem byl podobně jako William Storey slibným investorem do týmu formule 1. Storey v loňském roce přišel s energetickým nápojem Rich Energy do týmu Haas, ale stáj slíbené peníze nikdy neviděla. Podobná věc se v roce 1989 stala malému týmu Onyx.
Van Rossem přišel s myšlenkou super počítače, který dokáže predikovat trendy a finanční pohyby obchodů s názvem Moneytron. Moneytron byl také investiční společností, ale s marnými výsledky. Mnoho investorů tomuto konceptu věřilo a vložilo své peníze. Zvláštní muž neskrýval svůj obrovský úspěch a zálibu v rychlých vozech, jelikož měl ve své garáži dokonce 108 vozů Ferrari!
Belgičan mohl využít získaných prostředků k tomu, aby se stal podílníkem v týmu Onyx pro sezonu 1989, což pomohlo týmu vstoupit do formule 1. I když se vůz ORE-1 většinu roku nedokázal kvalifikovat, tak překvapivě bývalý pilot Ferrari Stefan Johansson startoval v Portugalsku a závod dokončil třetí! Pódium je o to cennější, jelikož stáj údajně díly na voze neměnila, ale opravovala kvůli nedostatku financí. Zkrátka jiná doba.
Výstřednost van Rossuma se projevovala během roku různými způsoby. Johansson měl za celou sezonu dostat jeden milion dolarů, na což hodně dlouho čekal. Během roku bylo stále ticho, ale najednou před posledním závodem na Suzuce si Rossum závodníka zavolal do svého hotelového pokoje. Johansson se nestačil divit, jelikož mu sponzor připravil roční výplatu v igelitových sáčcích v hotovosti. Závodník a jeho přítel tak museli všechno pobalit do kufrů a odvézt do nejbližší banky.
Následující rok už zájem Rossuma upadal a peníze došly. Jeho zvláštní chování rozvracelo tým a management si na něj neustále stěžoval. Belgičan tak vzal nohy na ramena a opustil formuli 1. Bez jeho peněz se brzy poroučel i Onyx, který dokázal absolvovat pouze polovinu sezony 1990.
Jean-Pierre van Rossum byl za své podnikání v roce 1991 odsouzen na pět let vězení.
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…
Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…