Monoposty formule 1 neustále zvyšovaly svou rychlost a přítlak, proto FIA řešila, jak nějakým způsobem zvýšit bezpečnost.
Pro snížení rychlosti v zatáčkách byly v roce 1998 k obrovské kritice zavedeny drážkované pneumatiky.
„To je vtip. Problémem je, že řízení není vůbec precizní, je to vše znecitlivěné,“ prohlásil tehdy úřadující šampion formule 1 Jacques Villeneuve.
Williams ještě před sezonou 1998 poprvé vyzkoušel pneumatiky a podle tehdejšího testovacího pilota Jean-Christophe Boulliona bylo nemožné s nimi vůz uřídit. Ostatní piloti měli pocit, že jsou vozy kvůli drážkám více náchylná ke smykům a proto naopak nebezpečnější, než předtím. Postupným vývojem se ale Bridgestone dostal na podobnou rychlost.
„Z inženýrského pohledu to byla opravdu zajímavá věc v našich motoristických aktivitách. Úplně první testování drážkované pneumatiky jsme uskutečnili v roce 1997 s Damonem Hillem. Pro první pokusy jsme zvolili upravené slicky, abychom pochopili rozdílné požadavky drážkového vzorku. Brzy jsme zjistili, že se silně opotřebovávají přední pneumatiky, potýkali jsme se s drolením. Proto musela být tehdejší směs daleko tvrdší, než jsme původně očekávali,“ řekl tehdejší ředitel Bridgestone Hirohide Hamashima.
Postupně se měnil i počet drážek v pneumatice. První rok musela mít přední pneumatika tři drážky a zadní čtyři. Následující roky minimálně čtyři, aby byly formule bezpečné. Na konci sezony 2008 jsme je viděli naposledy a do formule 1 se vrátily slicky.
Jihoamerické duo Nico Pino a Nico Varrone se připojují k Neelu Janimu na palubě Porsche…
Kevin Magnussen bude v letošní sezoně závodit s BMW ve World Endurance Championship (WEC) a…
Peugeot Sport oznamuje své posádky pro sezonu 2025 ve World Endurance Championship. Složení jezdců se…
Francouzský tým, jenž startuje ve FIA WEC, oznámil další dva piloty do svých sestav. Arnold…
Tým WRT oznámil jezdecké sestavy pro sezónu FIA WEC 2025. Valentino Rossi bude pokračovat.
Cadillac Racing ve spojení s týmem Cadillac Hertz Team JOTA dnes odhalili vzhled svých dvou…