Monoposty formule 1 neustále zvyšovaly svou rychlost a přítlak, proto FIA řešila, jak nějakým způsobem zvýšit bezpečnost.
Pro snížení rychlosti v zatáčkách byly v roce 1998 k obrovské kritice zavedeny drážkované pneumatiky.
„To je vtip. Problémem je, že řízení není vůbec precizní, je to vše znecitlivěné,“ prohlásil tehdy úřadující šampion formule 1 Jacques Villeneuve.
Williams ještě před sezonou 1998 poprvé vyzkoušel pneumatiky a podle tehdejšího testovacího pilota Jean-Christophe Boulliona bylo nemožné s nimi vůz uřídit. Ostatní piloti měli pocit, že jsou vozy kvůli drážkám více náchylná ke smykům a proto naopak nebezpečnější, než předtím. Postupným vývojem se ale Bridgestone dostal na podobnou rychlost.
„Z inženýrského pohledu to byla opravdu zajímavá věc v našich motoristických aktivitách. Úplně první testování drážkované pneumatiky jsme uskutečnili v roce 1997 s Damonem Hillem. Pro první pokusy jsme zvolili upravené slicky, abychom pochopili rozdílné požadavky drážkového vzorku. Brzy jsme zjistili, že se silně opotřebovávají přední pneumatiky, potýkali jsme se s drolením. Proto musela být tehdejší směs daleko tvrdší, než jsme původně očekávali,“ řekl tehdejší ředitel Bridgestone Hirohide Hamashima.
Postupně se měnil i počet drážek v pneumatice. První rok musela mít přední pneumatika tři drážky a zadní čtyři. Následující roky minimálně čtyři, aby byly formule bezpečné. Na konci sezony 2008 jsme je viděli naposledy a do formule 1 se vrátily slicky.
Na německém Oscherslebenu začíná tento víkend sezóna DTM. Po pátečních trénincích jsou na vrcholu vozy…
Timo Glock se po třech letech vrací do DTM. O svém navrátu, očekávání a novém…
Nico Müller a Pascal Wehrlein usednou do vozů Hypercars 963 týmu Porsche Penske už v…
Maro Engel vstupuje do své desáté sezony v DTM s Mercedesem. Před prvním víkendem sdělil…
Jules Gounon promluvil o své debutové sezoně v DTM, svých očekáváních a cílech, a mnoho…
Thomas Jäger, technický ředitel Mercedesu v DTM pro leotšní sezonu, v rozhovoru pro media popsal…