Novinky - formule

Alfa Romeo: Kratší kalendář bude paradoxně mnohem dražší

Šéf týmu Alfa Romeo ve formuli 1 očekává, že kvůli odložení šampionátu a plánovaného „nacpání“ závodů hned po sobě přinese velké problémy.


Stájím formule 1 pomohlo odložení nových pravidel o další rok, tudíž na 2022, nicméně vznikají problémy jiné. Plánuje se, že by se mělo odjet alespoň osmnáct závodů v průběhu šesti měsíců. V praxi to znamená přibližně tři závody za měsíc, což v šampionátu bývá pouze ve výjimečných situacích.

„Pokud budete chtít více závodů v řadě, tak to bude mnohem dražší. Je to dražší jelikož odjedete osmnáct závodů v šesti měsících místo toho, abyste je odjeli ve dvanácti. To znamená, že potřebujete více vybavení, více dílů a také více mechaniků. To bude mnohem dražší.

Mimochodem při takové situaci nejsme schopni vyvíjet nové auto. Nemáme tým, který by toho byl schopen,“ říká Vasseur.

Najít kompromis nebude snadné, ale pro pořádání celé sezony F1 a udílení bodů za ní není potřeba tolika závodů. Vypadá to tedy, že se bude závodit s mnohem menším počtem závodních víkendů. Jednou z variant je i užší závodní víkend, který by se jel pouze v sobotu a neděli.

„Budu určitě za každou možnost, která nám umožní zachránit co nejvíce závodů. Myslím si, že pokud bychom opět měli tři závody po sobě, tak by mělo smysl každý víkend pořádat pouze dva dny.

Je to výzva pro všechny týmy. Pravděpodobně mnohem větší pro malé týmy, jelikož nemáme tak velký tým mechaniků, který by se mohl pohybovat kolem. Proto musíme najít řešení s ohledem na jejich pracovní vytíženost. Myslím si, že všichni jsou v tomto ohledu flexibilní. Všichni chápou situaci a fakt, že je těžké najít řešení,“ pokračuje šéf týmu Alfa Romeo.

I přes velké konkureční souboje dokážou týmy v těžkých chvílích držet pospolu. Jedno špatné rozhodnutí může poškodit celý šampionát formule 1.

„Řekl bych, že rozhodně tím nejlepším rozhodnutím bylo, že jsme odložili pravidla 2021 na rok 2022 a zastavili vývoj vozu na rok 2021. To bylo nejlepší rozhodnutí, protože jsme tak schopni zvládat tuto těžkou situaci.“

Jiří Košta

Recent Posts

Timo Glock počítá s dlouhodobým závoděním v DTM

Zůstane Timo Glock v roce 2026 u týmu McLaren Dörr Motorsport v DTM? Bývalý jezdec…

4 hodiny ago

Genesis GMR-001 má za sebou shakedown, vůz je připraven pro příští sezonu WEC

Genesis má za sebou úspěšný shakedown nového Hypercaru GMR-001. Přesné místo konání tohoto shakedownu není…

1 týdnem ago

Rastovo jubilejní vítězství a šance na čtvrtý titul v DTM

Druhé vítězství sezóny, 30. vítězství v kariéře DTM: René Rast zažil fantastickou neděli během pátého…

1 týdnem ago

René Rast získal další nedělní vítězství v DTM

Trojnásobný šampion DTM René Rast si zajistil další vítězství v rámci německého šampionátu.

1 týdnem ago

Aitken vyhrává na Nurburgringu po startu z pole position

Šampionát DTM se přesouvá do druhé poloviny letošní sezóny, přičemž Jack Aitken dominoval sobotnímu závodu…

2 týdny ago

Nick Cassidy podepisuje se Stellantis, pojede za Peugeot ve WEC

Nick Cassidy, bývalý pilot DTM a současný vícemistr Formule E, spolu s Peugeotem, silně naznačil…

2 týdny ago