Novinky - formule

Alfa Romeo: Kratší kalendář bude paradoxně mnohem dražší

Šéf týmu Alfa Romeo ve formuli 1 očekává, že kvůli odložení šampionátu a plánovaného “nacpání” závodů hned po sobě přinese velké problémy.


Stájím formule 1 pomohlo odložení nových pravidel o další rok, tudíž na 2022, nicméně vznikají problémy jiné. Plánuje se, že by se mělo odjet alespoň osmnáct závodů v průběhu šesti měsíců. V praxi to znamená přibližně tři závody za měsíc, což v šampionátu bývá pouze ve výjimečných situacích.

„Pokud budete chtít více závodů v řadě, tak to bude mnohem dražší. Je to dražší jelikož odjedete osmnáct závodů v šesti měsících místo toho, abyste je odjeli ve dvanácti. To znamená, že potřebujete více vybavení, více dílů a také více mechaniků. To bude mnohem dražší.

Mimochodem při takové situaci nejsme schopni vyvíjet nové auto. Nemáme tým, který by toho byl schopen,” říká Vasseur.

Najít kompromis nebude snadné, ale pro pořádání celé sezony F1 a udílení bodů za ní není potřeba tolika závodů. Vypadá to tedy, že se bude závodit s mnohem menším počtem závodních víkendů. Jednou z variant je i užší závodní víkend, který by se jel pouze v sobotu a neděli.

„Budu určitě za každou možnost, která nám umožní zachránit co nejvíce závodů. Myslím si, že pokud bychom opět měli tři závody po sobě, tak by mělo smysl každý víkend pořádat pouze dva dny.

Je to výzva pro všechny týmy. Pravděpodobně mnohem větší pro malé týmy, jelikož nemáme tak velký tým mechaniků, který by se mohl pohybovat kolem. Proto musíme najít řešení s ohledem na jejich pracovní vytíženost. Myslím si, že všichni jsou v tomto ohledu flexibilní. Všichni chápou situaci a fakt, že je těžké najít řešení,” pokračuje šéf týmu Alfa Romeo.

I přes velké konkureční souboje dokážou týmy v těžkých chvílích držet pospolu. Jedno špatné rozhodnutí může poškodit celý šampionát formule 1.

„Řekl bych, že rozhodně tím nejlepším rozhodnutím bylo, že jsme odložili pravidla 2021 na rok 2022 a zastavili vývoj vozu na rok 2021. To bylo nejlepší rozhodnutí, protože jsme tak schopni zvládat tuto těžkou situaci.”

Jiří Košta

Recent Posts

Bortolotti musel kompletně překopat nastavení vozu před posledním závodem – přineslo mu to titul

Mirko Bortolotti cestoval do Hockenheimu s náskokem 15 bodů, ale po sobotním vítězství Kelvina van…

23 hodinami ago

Mirko Bortolotti je novým šampionem DTM!

Italský závodník po startu z pole position dovezl v nedělním závodě na Hockenheimu druhé místo,…

2 dny ago

Kelvin van der Linde vítězí na Hockenheimu

Bitva o titul není u konce! Stylem start-cíl zvítězil jezdec Audi Kelvin van der Linde.

3 dny ago

Bortolotti, van der Linde, a Engel: Kdo získá titul v DTM?

Dramatický závěr napínavého závodu o titul DTM: Tento víkend (18. až 20. října) bude Hockenheimring…

1 týdnem ago

Auer a Engel jsou šampióny GT World Challenge Europe Sprint Cup

Lucas Auer a Maro Engel to zvládli. Dvojice továrních pilotů Mercedesu porazila tým WRT s…

1 týdnem ago

Gounon a Götz vítězí v deštivém závodě

Jules Gounon a Maxi Götz se konečně dočkali. Pro svůj tým Boutsen VDS totiž přivezli…

1 týdnem ago